Advies aan organisaties

Je begint als ondernemer, groeit en groeit, en opeens heb je een bedrijf. Wat nu? Ben je nog wel bezig met waar het echt om gaat? Hoe klantgerichtheid ben je nog? Ik help je de essentie terug te vinden en vast te houden:

Klankbord voor directie

Alles draait uiteindelijk om klantgerichtheid. De klant is immers de reden van je bestaan. Als directie houd je je echter vaak bezig met vraagstukken die ver van klantgerichtheid afstaan, zoals: hoe richten we de organisatie zo optimaal mogelijk in en welke stijl van leidinggeven kiezen we? Als klankbord kijk ik mee naar wat het vraagt om weer de meest klantgerichte en de meest gastvrije organisatie te worden. Samen kijken we waar grotere ingrepen nodig zijn en waar juist kleine winsten volstaan.

 

Klankbord voor leidinggevenden

Klinkt mooi: ’meer klantgericht werken’. Er worden dan ook jaarlijks talloze boeken over uitgegeven. Maar hoe geef je hier als leidinggevende eigenlijk invulling aan? Je belangrijkste taak is om te zorgen dat je team zich ondernemender opstelt. Dat vraagt veel schakelen tussen belangen (bedrijfsbelangen, carrièrebelangen, persoonlijke en teambelangen).Ik help leidinggevenden met de dilemma’s die zij tegenkomen in de samenwerking met directie, collega-leidinggevenden en het eigen team. Teams zijn immers belangrijke bouwstenen van een organisatie. Leidinggevende moeten voortdurend contact houden met de teamleden, obstakels voor hen wegnemen en de stip op de horizon schetsen. De opbouw van het team en de samenwerking binnen het team zijn andere belangrijke aanknopingspunten voor succes.

 

Adviseur van bedrijven

Bedrijven denken bij ‘de klant centraal’ vaak alleen aan de betalende klant. De crux is echter om ook goed te zorgen voor jezelf, je collega’s, je leveranciers en andere externe contacten. Zo boor je een enorme bron van verborgen duurzaam rendement aan. Jullie blijven immers aan dezelfde kant van de tafel zitten met één gezamenlijk doel: het beste voor de klant. Om dit te bereiken ga je als organisatie continu in gesprek bent met je medewerkers. Samen ondernemen is niet alleen samen plannen maken, maar ook samen afwegingen maken: wat doen we wel, wat doen we niet? Zo benut je ieders kennis en ervaring en maak je medewerkers een belangrijker onderdeel van jullie gezamenlijke doel. Bij medewerkers zal automatisch meer het besef komen: het bedrijf, dat ben ik.

Bel 06 – 53 72 52 84 of mail me vandaag nog voor een kennismaking:

  • [email]

Caroline Ploeger Directeur Brederode Expo Het is heel fijn om met Gerard Werkhoven te werken. Hij is onze bedrijfsadviseur en onze coach, al bijna 3 jaar lang. Dat is best bijzonder, altijd leerzame en mooie gesprekken, elke twee weken. Iedere keer weer kijk ik er naar uit. Het is niet voor niets dat we dit al zo lang doen, samenwerken met Gerard brengt je ook echt wat. Dit komt met name door zijn interesses, ervaring en brede kennis. Hierdoor helpt hij je niet alleen verder te groeien met je bedrijf maar ook als mens. Mooi moment om je te bedanken Gerard, je bent warm, betrokken en heel belangrijk voor ons bedrijf. Samen gaan we voor Brederode 6.4.